Kotak Maya


Kotak maya memberi cerita dalam kehidupan kita
Aku kenal engkau dalam kotak ini
Sahabat, masihkah kau ingat?
Awal kita saling mengenal
Saling berbagi
Saling melengkapi
Bukan untuk bermanja ria serta membuai mimpi
Bukan untuk ego demi sesaat
Namun demi sesuatu yang bererti
Sesuatu yang bermakna
Ku katakan dan akan terus aku katakan tanpa letih
Kotak maya ini saksi ikatan kita
Saksi kebersamaan kita
Sekalipun ada batas aku akan tetap terjaga
Tak terlelap dalam gelap
Sekalipun hari hari sulit ku hadapi
Malam malam sulit ku lewati
Tak peduli jarak membentang
Kita saling menjaga
Indah kita berbagi cerita
Sejuk kita dalam sapa dan salam
Sahabat
Adakah setitik saja rasa rindu dihatimu?
Rasa yang kini ku rasakan
Sebuah rasa yang deras mengalir
Aku merindukan persahabatan nyata dalam kehidupan kita
Bilakah itu terwujud..?
Pertanyaan yang kerap mengusikku
Walau aku sedari
Ada kalanya sebuah pertanyaan tak memerlukan jawapan
Seperti pelangi yang tak kunjung hadir
Disaat hujan telah reda
Semoga esok atau lusa hari itu akan tiba
Kita dipertemukan dalam kehidupan nyata
Maaf, maafkan atas segala kelancangan keinginanku ini
Aku hanya ingin wujudkan sebuah persahabatan dalam nyata

0 comments: