Bila hati berbicara

Kehidupan ini
Suatu permusafiran
Menuju satu destinasi
Menuju yang kekal abadi
Setiap hari yang berlalu
Kurasakan makin dekatnya
Waktu itu.
Menghadap hadiratMu!
Itulah takdirMu
Pada setiap diri insan
Musafir yang akan pulang!
Ya Rabbi
Terimalah kepulangan itu
Dibawah keredaanMu
Dibawah lindungan dan rahmatMu
Wahai Allah yang Maha Pengasih
Lagi Maha Penyayang!
Tanpa redhaMu
Siapalah aku
Insan hina yang banyak dosa
Insan yang kurang bersykur
Insan yang melampau batas
Sebenarnya aku lelah
Aku lemah
Aku insan kerdil
Yang mengharap belas ihsanMu ya Rabbi!!
Bantulah diriku
Mengharungi liku-liku hidup ini
Penuh mehnah dan tribulasi
Yang mengugah jiwa
Merongkai perasaan
Bantulah aku
Untuk dekat denganMu
Merasai kasih sayangMu
Merasai erti mencintaiMu
Merasai kehebatan dan keagunganMu
Sehingga aku tenggelam dalam mencintaiMu
Kerana memang sepatutnya seluruh cintaku
Hanya padaMu!!
Ampunilah aku
Wahai Allah yang Maha Mengasihani
Aku ini hambamu
Menghadapkan seluruh jiwa dan raga
Yang pincang dan banyak khilaf ini
Tanpa rahmat dan belas ihsanMu
Sirnalah diriku!!
Maka
Ampuniku aku...ya Allah!

0 comments: