Sudah bersediakah aWaK dengan semua ini?

Awak, saya harap awak tenang membaca entri ini, ketahuilah, tika entri ini ditaip, saya berada dalam keadaan sedar, saya tidak berkhayal apatah lagi mabuk.:P

awak, sudah sedia kah awak menjadi suri hati saya?
oh tidak, persoalan itu harus saya tanyakan pada diri saya juga.
sudah bersedia kah kita untuk melayari bahtera rumahtangga itu.

cinta,
bila kita jatuh cinta, harap biar la cinta itu hadir tika kita sudah bersedia ke alam perkahwinan, bukan takat cinta pegang-pegang tangan, jalan berdua-duaan, tak nak nanti, bila kita bercinta, kita hanya fikirkan asmara saja, saya tak nak semua tu, saya nak kita terus fikir ke hadapan.

Sebab tu saya kata, sudah bersediakah kita untuk berumahtangga?

Bukan apa awak, bila kita dah bersedia nanti, insyaAllah rumahtangga kita akan bahagia.

Untuk pengetahuan awak, saya sedang mempersiapkan diri saya, saya sentiasa bertanya pendapat pada orang yang lebih tua dari saya, membaca bahan-bahan ilmiah, saya sedang mencari diri saya sendiri awak, saya sedang memantapkan diri saya dengan ilmu agama, insyaAllah ilmu itu akan membantu saya membimbing awak, saya dah tak macam dulu awak, lepak sana sini, berkawan dengan sembarangan orang, insyaAllah saya harap sangat saya kekal begini, semoga saya istiqomah, saya pun berharap sangat awak juga sedang bersedia.

Bercakap pasal anak ni,kalau ada rezeki, insyaAllah dengan izin Allah s.w.t kita akan dikurniakan anak-anak yang comel seperti awak, hensem seperti saya :P. Awak, anak-anak kita kelak mungkin sekali perangainya tidak sama dengan ayahnya yang baik ini, mereka mungkin nakal, keras kepala, degil, suka merajuk, tapi awak jangan risau, kita kan dah bersedia. Awak, dengan persediaan yang kita ada, kita akan membesarkan anak-anak kita bersama, awak akan sentiasa mengingatkan saya untuk terus bersabar melayan karenah mereka, kita akan melihat wajah comel mereka, wajah mereka time merajuk, comel sangat awak. InsyaAllah kita akan didik mereka dengan ilmu agama, saya tak nak anak kita dikatakan islam pada keturunan je. Awak, saya nak mereka merasa bangga dibesarkan oleh kita berdua, dan merasa bertuah punya ayah dan ibu yang mendidik dan membimbingnya dengan cara Islam. InsyaAllah kita akan jadikan mereka hamba Allah s.w.t yang soleh dan solehah.

Kepada bakal isteri ku, sudah bersediakah awak dengan semua ini?
Jika awak belum bersedia, saya disini setia menanti, InsyaAllah, hari itu akan tiba,
Bersabar la wahai bakal isteriku. InsyaAllah, bersama kita bina keluarga sakinah mawaddah wa rahmah.

Di kala mata bertemu dengan mata............
Biarkan hati yang bicara........
Terima Kasih SaYanGku.........
Kehadiranmu Begitu Bererti BagiKu......

0 comments: