Wanita... Kau nak jadi bunga atau sampah


Manusia ni mesti nak terbaik je kan, kereta nak yang besar-besar, rumah kalau boleh nak banglo, ada kolam renang tu kira pakej, kelas kau jahhh, wanita ni kalau boleh dia nak pasangan/suami soleh, lelaki yang tiap subuh, maghrib, isyak berjalan ke masjid dengan mengenakan baju melayu dan kain pelikat lengkap dengan ketayap. Lelaki kacak la katakan. (zuhur & asar waktu bekerja, harap maklum.)

Buat bakal isteriku yang aq sendiri tak tahu, InsyaAllah abam akan pakai kain pelikat, jangankan maghrib, tiap malam abam pakai untuk awak tau.auwwwww.. :p dush..dush.. <----dush2 gaban.="=" kepada="" merujuk="" ni="" p="" penampar="">
dah sudah.

Wanita Ibarat Bunga dan Sampah..
Bila sebut sal bunga, mula la wanita ni perasan, yelarh bunga kan sinonim dengan wanita, cer korang ikut rombongan meminang, time berbalas pantun tu.contoh, "hajat kami ni besar, tujuan kami datang nak memetik bunga di taman" see? kau tengok tu, takdanya orang nak kata "kami datang nak memungut sampah di belakang rumah" =="

aq nak cakap apa sebenarnya ni?
ok la, aq malas nak berkias-kias dah.

Wahai wanita solehah yang cantik lagi cute akhlaknya, sila jadikan dirimu umpama bunga jangan jadi seperti sampah! Bila kau jadi bunga ia akan menarik lebah, lebah yang datang akan memberikan kebaikan padamu, malah menyebarkan kebaikan pada orang sekelilingmu. Jika kau jadi sampah sarap yang busuk, maka yang datang padamu hanyalah makhluk perosak, seperti langau,lalat dan tikus.

Dapat tak apa yang aq cuba sampaikan? ok la, aq bagi pencerahan sikit, wanita kan nak lelaki berkualiti, yang boleh jadi imam mereka, boleh jadi pelindung. Korang nak tau tak, cara nak tarik lelaki-lelaki seperti ini ialah dengan cara mencantikkan akhlak mu, jaga tutur katamu, pakaian yang kau sarung tu kena tengok macam mana, bila kau pakai pakaian yang sedap mata memandang, insyaAllah kau akan dapat lelaki yang berkualiti. Bayangkan kau pakai pakaian yang seksi mekci, tak cukup kain, skirt/short pant sehingga menampakkan paha putih gebu korang tu, agak-agak la kan, lelaki macam mana yang akan dekat ngan korang nanti?

so, pada ladies-ladies yang suka sangat pakai seksi mekci tu, then post picture dendam berahi kat facebook tu, hentikan la erk, bukan begitu caranya nak pikat lelaki.

ok sekian/habis/tamat/selesai..

#maaflah kalau entri ni agak kasar.
#pompuan pikat lelaki??? oh ya, lelaki kan makin kurang =="

0 comments: